Nova på ett första besök, sedan jag och hjärtat träffades.♥

Hej på er allihopa! Nu var det ett par dagar sen jag skrev så nu har jag lite att berätta om .. I helgen har Kennet's dotter varit här nere för första gången, och det har gått hur bra som helst!♥ Hon var lite orolig att komma ner för hon visste ju inte hur det skulle vara här, men nu när hon äntligen har varit här har hon insett hur kul det va! Så pass att hon inte ville åka hem .. Det ser jag som ett gott tecken. :) Så kul att hon har kommit så bra sams med mina småsyskon och kontaktsyskon, de lekte jättebra ihop! Jag var ju barnvakt åt Jezzie i helgen med, och jag höll aldrig på att få dem isäng, de bara skulle leka hela tiden. :P hehe Kommer väl lite bilder från helgen när jag kommer ihåg att lägga in bilderna på datan, just nu är kameran hos Kennet. ;)

Igår hade jag min första examination i naglar, och jag fick ett B! Jag är riktigt stolt över mig själv, det här går riktigt bra! :D Jag gjorde ett litet misstag, och det var att fila för mycket på en tipp att det till slut inte fanns något kvar att fila, men jag ser det som att jag har lärt mig något! Jag lär ju inte göra om det än på ett tag! ;) På torsdag får jag äntligen hem mina grejer, så då ska jag sätta igång direkt här hemma med! Har redan fått några förfrågningar. :D

Dessa naglar gjorde jag på Alicia igår!

 

Idag har vi testat att rulla upp håret med värmespolar. Det var mycket lättare än att rulla upp med vanliga spolar, hur vettefan .. Hade lite för mkt spray bara så resultatet kan man ju diskutera, men det är i alla fall väldigt effektivt, man spar massa tid!

 




Vi testade även massa olika flättekniker, både inbakad- och utbakad fläta, fiskbensfläta, flätade- och tvinade lines. Lärde oss även att sätta upp håret i ett fäste, med det menas att man fäster håret i en gummisnodd och två hårnålar, och då jävlar sitter det kan jag lova! Bra blir det också jämfört med en vanlig snodd som vid allra flesta fall blir snea och sitter dåligt efter en stund. För att kunna sätta upp en riktig uppsättning måste man ha en bra grund.


Gjorde min första utbakade fäta idag så den blev ju inte ursnygg, men den visar iaf tydligt vad som menas med en sådan, flätan ligger utanpå. ;)



Gjorde även min första fiskbensfläta, men den tyckte jag då ändå blev hyfsat bra. ;)

Flätor i lines, inte det bästa, men det var sjukt svårt ..

Här är ett fäste. Man sätter fast två hårnålar på en gummisnodd, håller ihop håret stramt, fäster ena hårnålen rakt i uppifrån, snurrar snodden runt håret och fäster den andra hårnålen rakt uppifrån. Väldigt simpelt, och sitter hela dagen och lite till! ;) En bra grund för en uppsättning. Vill man dölja snodden, tar man en bit av håret i svansen och snurrar runt snodden och fäster med en hårnål. ;)

Ja det är väl vad jag har sysslat med de senaste dagarna .. Kom hem idag och det visade sig att ingen var hemma och heller inte någon nyckel uthängd, så jag åkte hem till mormor och satt där en stund. Kom in på nagellack, och då plockar hon fram sina och erbjuder mig att ta vilka jag vill, så jag valde två superfina från Isa Dora! :) Tycker det märket är jättebra, har 4 st som jag fått av mormor. :P



Hare gött alla underbara, nu ska jag fortsätta på min skissning. Har i uppgift till på torsdag att skissa en sminkning från filmen Burlesque. Har ni inte redan sett den filmen, bör ni göra det! Den är sjukt bra ..

Puss på er! :*

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu kan jag kommentera. Du kan få testa med mitt hår, då får du garanterat något att bita i ;) haha nejdå när vi var och gjorde uppsättningar till mig mosters bröllop så var de förvånade över att mitt hår var så medgörligt för att vara lockigt =)

2012-02-29 @ 20:53:11
URL: http://racinghibiscus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad bra! ;) jamen det kan jag visst göra, behöver alltid träna så .. ;) hehe

2012-03-01 @ 08:25:06
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

Nu är vinnaren av Änglagoodiebagen dragen, kika in och se om det var du :)

2012-03-01 @ 23:52:46
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0